søndag 20. mars 2011

Mexico

Ok, forste blogg innlegg etter avreise, hvor skal jeg begynne?
Tordag 17. mars forlot vi Rorarland og sola, og satte oss paa flyet mot london. Etter noen timer der, bar det videre til USA, og LA. Vi kom til LA kl 5. paa morgenen norsk tid eller noe. ( Det var ca 8 timer tidsforsjell, saa kjenner det godt paa dognrytmen ennaa.)  Vi sov paa noe som kalles backpackers paradise. Var helt ok. Dagen etter var vi og kikket paa byen, var en kul opplevelse og se den byen de fleste filmer i verden spilles inn. Vi var i et handle strok, og i slutten av rout 66, Sant Monica, som ligger helt med havna, og stranda. ( Der greide jeg ogsaa og tryne skikkelig paa logboardet, saa slo hofta mi skikkelig. Saa det var et skikkelig handikap i litt over et dogn, der jeg hadde skikkelig vont, men det er mye bedre naa :) Traff ogsaa mange intressange folk som jeg kom i prat med, blant annet en ortodoks jode som jeg begynte aa prate med og diskutere 5. mosebok med paa flyet til LA.+ + 

Lordag 19. reiste vi kl 4.om morgenen til flyplassen for aa komme oss til MEXICO. Alle var sykt trotte, og det var en sliten gjeng som kom til Mexico. Men alt snudde seg etter en fantstisk motagelse og en times kjoretur gjennon byen for aa komme oss til kirken vi skal bo i de neste 20 dagene.
For en menighet sirer jeg bare, det var helt fantskisk og vere der, den var saa fargerik og saa levende.
De hadde et mote der bare noen timer etter av vi kom dit. Alle var kledd i hvit, viftet med baandere og faner, blaaste i basuner og viftet med forskjellige flagg. Mote begynte med 2 timer lovsang og bonn. Og dette her er noe annet enn jeg er vandt med hjemme. Alle danset rund, slo paa rytne instrumenter og knelte for Herren. Det var en saann overgitthet som jeg bare lengter etter aa faa mere av i Norge. Og hele familiene, fra sma unger som var ovegitte i tibedelse til Jesus til gammle bestefedre som danset rund og priste Herren. Det var helt fantstisk. Jeg kjenner jeg virkelig liker byen, og kulturen allerede.

20.03. I dag voknet vi forst opp til nydelig frokost, som var nie Mexicanske greier. Saa var vi paa et barne hjem sammen med noen av de vi jobber sammen med i kirka. Vi lekte og lagde ting med barna, satte virkelig inntrykk. Saa kikket vi oss litt rundt i byen, hadde litt lovsang og bonn, var paa et kjopesenter en tur, matte ha solkrem, for her er bra tempratur her ja.
Og det er fasirerende og se byen, (kommer kanskje med noen bilder senere naar jeg har bedre tid.) alt er presset sammen i murhus og vi bor ikke akuratt i den rieste delen av byen, men absolutt ikke i slumstrok hellet. Nei, greier ikke aa beskrive det, men det er veldig fasinerende, og saa langt likt det hjemm som man kan komme.

Hilser til alle hjemme, og takker for bonn. :)
Jeg koser mer virkelig.. :)  



     

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar