onsdag 25. mai 2011

:)

Hei, da har jeg to dager igjen her i nord Thailand for vi reiser ned til Bankok for og ha vaar siste uke av outreach. Da reiser staben saa vi skal vere ledre.
Men pa disse to ukene, har mye skjedd, vi er som sakt paa dette barnehjemmet i bushen, og nyter det. Det har blitt mye leking, meg ungene vi er med og har virkelig nytt det. Fantastiske unger, som her en litt annen disiplin enn det vi finner paa et norsk barnehjem, (eller skole)
Vi her ogsaa gjort en del praktisk arbeod, som og ploye jorda og sette poteter for hand, og grave toalett for hand paa et sted der de skal starte barne arbeid. Elsker det, sykt varmt men kos. Har vert 2 dager og unndervisk engelsh paa noen hilltribe skoler, det var litt vanskelig siden de kunne ingen ting, men var goy. Har og vert rund og besokt kirker, oppmyntret dem, fortellt vittnesbyrd og holdt andakter.
Det er fanntstisk natur her, saa det facinere meg virkelig.

Ellers maa jeg innromme at jeg merker at man har reist i snart 3 mnd naa. Forrje uke var litt tung, bade fysisk og sykisk, for var ikke helt frisk heller. Savna venner og familie hjemme og tenkt mye paa neste aar. Men denne uke er bedre, hatt mer motivasjon og klar for og gi alt resten av tiden her. I morgen skal vi grave ferdig en do, det er ett hull i bakken ca2*4 m og 2 meter dypt. Og paa kvelden skal vi ha avsluttningsfest for ungene.
Fredar reiser vi til Burma for et dagsbesok, og lordag ettermiddag tar vi den 12 timer lange turen tilbake til Bankok, hvor vi har haar siste uke, med alle studentene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar